El "Projecte Educatiu" d'una escola és un projecte de futur que es reflecteix en els fets de cada dia dins del centre; una declaració de principis i intencions cap a on encaminar totes i cadascuna de les diferents actuacions que fa l'escola en el dia a dia. |
En el nostre Projecte Educatiu queda reflectida la nostra voluntat de: |
|
Respectar el pluralisme i el conjunt de valors democràtics promovent els respecte als Drets Humans, restant oberts a tota opció social, ideològica i religiosa sense fer cap discriminació per qüestions de llengua, ideologia, religió, sexe o condició social i entenent la diversitat com un fet enriquidor dins la nostra societat. |
|
|
 |
Rebutjar qualsevol idea i/o activitat antidemocràtica, totalitària i dogmàtica. |
|
|
|
Com a Escola Catalana, prenem Catalunya com a marc de referència a l'hora de conèixer i relacionar-nos amb el món i utilitzem el català com a primera llengua, amb l'objectiu de donar a tots els nens i nenes, sigui quin sigui el seu origen, un ensenyament arrelat a la comunitat on viuen, i al mateix temps, treballar per a la normalització lingüística de la llengua catalana. La llengua castellana s'introduirà al Cicle Inicial per tal d'obtenir el total coneixement de les dues llengües oficials en acabar l'Educació Primària. |
|
 |
|
|
|
Entenem l'educació com un procés integral que té en compte les capacitats de tots i cadascú dels i de les alumnes pel que fa a la comprensió de la realitat, la capacitat d'actuar, la realització intel·lectual, l'elaboració de la pròpia identitat i les opcions personals, emmarcant-les dins dels valors ètics de la nostra societat. |
Per això volem: |
|
Educar per la Pau i la Solidaritat fomentant les actituds que afavoreixin el coneixement i l'acceptació pròpia, la llibertat, el respecte, el pensament autònom i responsable, el coneixement dels drets dels altres i els propis i la tolerància |
|
|
 |
Educar per a la Conservació del Medi Ambient fomentant una actitud reflexiva sobre la influència de l'activitat humana en el medi per preservar-lo i cuitar-lo |
|
|
 |
Educar per a la Salut fomentant els hàbits d'higiene tant personal com de l'entorn: alimentació, ritme de vida,... |
|
|
 |
Educar per a la Diversitat sense discriminar ningú per qüestió d'origen ni de capacitat física o intel·lectual respectant els diversos ritmes de treball i adequant programes i mitjans a les característiques i necessitats de cada alumne |
|
 |
|
|
|
Entenem el treball escolar com un mitjà per arribar a una educació integral dels nens i nenes: |
|
Adequant-lo als diferents nivells evolutius de l'alumnat i a les característiques del cicle |
|
|
 |
Guiant els nens i les nenes en la construcció de l'aprenentatge a partir de les seves pròpies experiències i interessos |
|
|
 |
Transmetent els coneixements sempre a partir de l'entorn més proper, de l'observació directa i de la manipulació (si és possible) |
|
|
 |
Potenciant una pedagogia i metodologia activa i científica, motivadora i no rutinària encaminada a aconseguir l'autonomia de l'alumnat en les tasques d'aprenentatge i estudi |
|
|
 |
Fomentant una actitud col·laboradora combinant diferents sistemes de treball: individual, en equip, per parelles, ... |
|
|
 |
Aprofitant els recursos de l'entorn i l'utilització de les noves tecnologies |
|
 |
|
|
|
Considerem important mantenir relació i col·laboració amb les diferents entitats del barri per arrelar-se amb l'entorn. Considerem la comunicació, la relació i la col·laboració amb les famílies com un element imprescindible per aconseguir una educació coherent del nostre alumnat |
Aquesta relació es farà: |
|
A nivell particular, mitjançant entrevistes personals amb el mestre-tutor i/o altres mestres del centre i amb l'assistència a les reunions de classe |
|
|
 |
A nivell general, mitjançant els representants al Consell Escolar i l'AMPA |
|
|